maandag 20 juli 2015

Liquor

We hebben nu zo'n negen staten doorkruist en aan het eind van iedere fietsdag trekken we een wijnfles en/of wat blikken bier open. Amerikaanse slobber natuurlijk, want we willen het voedsel en drinken nuttigen van het land waar we zijn.
Het leuke is dat de VS bij iedere grensovergang nieuwe alcoholwetten presenteert. Een greep daar uit:
1.De makkelijkste staten zijn, waar een grocery store óók wijn en bier mag verkopen.
2.Ergens anders mag het ook wel, maar kan alléén bier lager dan 4% verkocht worden. Slappe hap.
3.In sommige staten mag geheel géén alcohol bij "Food" verkocht worden en moet je speciaal naar een "Liquor store" of een tankstation.
4.Een keer vroeg de kassiëre naar mijn ID i.v.m. mijn leeftijd. Dat ik, zoals ik haar meldde, met mijn 69 jaar weleens haar grootvader had kunnen zijn, hielp niet. "Het is onze wet...", antwoordde ze.
Op mijn beurt geef ik als ID mijn voor haar onleesbare rijbewijs. Haar vraag wat er staat, beantwoord ik dan met: "Dat is nu ònze wet...".
5. Soms mòet er een bruine papieren zak omheen als je een liquor shop verlaat. Het is namelijk verboden om zichtbaar op straat met alcohol te lopen. Je kunt dus best met een kruiwagen vol whiskey rondsjouwen, als er maar een bruine zak omheen zit... ;) ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten