zondag 19 juli 2015

Zonderling 2 (zonder foto)

Bij Price Chopper, een 7 dagen, 24 uur open food store, stond een geheel in het lang, zwartgeklede, oudere dame voor me. De schuin gedragen, flamboyante hoed met groot golvende rand maakte haar dress smaakvol àf. Rond de 80 jaar schatte ik het opvallende, hier uit de toon vallende dametje. Haar topje zat naadloos strak op de moedervlekkerige huid en toonde, bijna sexy voor haar ouderdom, duidelijk laaghangende borsten en priemende tepels. Een brede, elastieken band accentueerde haar dunne taille. Alsof ze in een macabere filmopname haar rol bij de kassa uitspeelde. $ 41,57 waren haar boodschappen en ze betaalde met een kaart. "Ik heb alleen niet genoeg geld", sprak ze gelijk tegen de kassier. Er bleven, zo zag ik op het betaalscherm, zo'n 16 dollar over. "De rest doe ik per cheque" zo ging ze beheerst verder. Heel nauwkeurig vulde ze een cheque in ter waarde van het resterende bedrag. "Geen probleem", vond de beleefd reagerende kassier en hij gaf de zwarte engel de tijd. "Ik wil ook nog 25 dollar cash met mijn andere kaart. Dan heb ik voor morgen ook weer geld." Zo geschiedde het. De geldflapjes werden zorgvuldig in een ouderwetse buidel met zwarte glitters opgeborgen. Een inpakster liep vervolgens voor haar uit met de boodschappen. Zwarte oma volgde in perfect mannequinachtige pas. Motorisch mankeerde ze helemaal niets en mij liet ze achter met de vraag: Was dit een excentrieke miljonaire, gesjeesde toneelspeelster, dikdoende zwerfster of gewoon een psychisch gestoorde weduwe die haar rol in de maatschappij zó dagelijks vormgaf? Eén ding heeft ze wel bereikt: ze staat op ons blog...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten