woensdag 17 juni 2015

Hi you guys 2

We kwamen met een rode Lindemans 1,5 literfles (!!) Cabernet Sauvignon en een quart (ca. 1 liter) Budweiser bier bij de kassa.We hielden een rustdag in het motel aan de overzijde en dan moet je wat te drinken hebben voor de flatscreen, nietwaar?
De creditcard in de aanslag wimpelde de kassier die betaalmogelijkheid echter af met: "Somebody  has already taken care of you".
Niet-begrijpend wilden we alsnog afrekenen, maar de kassier herhaalde dat "er al betaald was" voor onze spiritualiën.
Het kwartje begon langzaam te vallen. Een kwartier eerder spraken we met een kerel die buitengewoon geïnteresseerd was in onze fietsreis. Zelf was hij ook bekend met vele landen in Europa en vloog nog regelmatig daar heen.
Toevallig  vulde hij ook zijn voorraad drank aan in dezelfde liquor store en had heimelijk zijn creditcard bij de kassa achtergelaten om onze drankrekening daaraan toe te laten voegen.
Wij waren even "flabbergasted". Iemand op straat die je reisverhalen wil weten en vervolgens je grove inkopen aan een locale Gall&Gall financieert.
Het mannetje haalde even na ons zijn card op, zodat we hem konden bedanken voor zijn genereuze actie.
Nee, niets te danken. Hij had weer veel van ons geleerd, zoals hij het respectvol uitdrukte.
Annelies en ik hieven samen ons glas: andermaal op de Amerikaanse gastvrijheid.

1 opmerking:

  1. It seems to a movement in many places...to do something nice for someone else, like paying for their meal (many times anonymously) or in your case, for your beer and wine. People ENJOY doing nice things for other people. There is a regular "feel good" section in our local paper, and many times it is about things like this. The idea is then to "pay it forward."

    BeantwoordenVerwijderen